31 Mart 2017 Cuma

BERF ya da SEN GÜZELSİN DÜNYA KÖTÜ



Korkarım dünya güzel bazı adamlar kötü
Herkesin kedisi kendine

Ocağında yemekler pişirmeyi seviyorsundur, belki
Şemsiyeler yüzüne çarpmadan anımsayamadığın  güzü
Kimsenin  kol saatine sığmayan akşamlarda
Bomboş odaları gezerken nazar
kazaklarım çekilir, tırnaklarım uzar
anmak,
balkonlarda çiçek, dallarında bir çığ  üzümü

kim beni sorsa yokumdur
ne benim ayaklarımdır çiçeklerini ezen
Ne de o kedilerin ayakları inan
Kırılan bütün dallar, kırılan bütün
Bütün ev eşyaları
Belki bir haziranım bahçende
Belki bir baş dönmesinden gücünü alan o amansız dürtü

Sular yürüdükçe tahta pencerelerin eşiğine akşamları
Bu şehrin bir adı olmalı diyorum
Cebinde çiçeklerle kapıları çalan bazı yorgun babaları
Seni şekerler kandırır bazı geceler, beni ise seni anmanın aroması

Bir çift dudağı  ziyarete gitmek, söyle hangi hacıyı öldürür?

Toplayıp getirdiğim bütün kilit sesleri
Omuzlar, yaralar ve diğerleri
Belki de her şeyden önemlisi;
anlamı düşmenin.
Yürürüm
tabanlarım ölü balıklarıyla sanki bir hüzün denizi
Korkarım dünya güzel beni sana getirmeyen bazı arabalar kötü

Hep sevmekle ilgili söyleyeyim diyorum
dilimi ağzımın kilidinde çevirip
Açılıyor gönlümdeki yara
Çünkü açlık, çocuk parklarından görünüyor,
banyolardan da.

Bu mahcubiyet söyle hangimizi daha çabuk öldürür?

Benim güvercin gölgem, serçe küçüğüm
Sen güzelsin dünya kötü
30.05.2016

1 yorum: